Tillbaka

Mail som vi fått från en frustrerad frisör

Här skulle en arg frisör få uttrycka sin besvikelse över en leverantör som ända sedan i början av sommaren lovat att ersätta frisören för varor som tagits tillbaka efter att problem uppstått med en kund. Samma företag har efter sommaren först sagt att man ersatt nämnda kund för att sedan helt slå bakut och säga att de inte gjort något fel. Tyvärr kan vi inte, som frisören ville, uppge namnet på företaget utan att ge dem chansen att försvara sig och så mycket utrymme kunde vi inte hitta i detta nummer.

Dock undrar jag varför en leverantör skitar ner sig på detta sättet i stället för att lösa ett problem frisören fått på grund av leverantören. Skärpning!

Mail som vi fått från en frustrerad frisör. Denna frisör vill dock vara anonym, vilket vi respekterar.

”Måste få ur mig de tankar och den frustationen jag känner på något sätt för det känns som jag håller på att spricka.

Först vill jag berätta att jag har min salong i en stad i östra Sverige med knappt 40 000 invånare och att jag haft salongen i 21 år. Under den tiden har jag haft först två anställda och nu en som arbetar 80 procent. Jag startade ett par år efter att jag var färdig med min utbildning och har från början tagit så pass bra betalt att jag kunnat ta ut en rimlig lön. Vi har också alltid varit aktiva och ständigt utbildat oss, så jag känner att vi ligger i topp i vår stad när det gäller kunskap.

Det har hela tiden gått bra med stor kundkrets och under en tid hade vi kunnat expandera, men det gick inte då att få tag på någon som ville vara anställd.

För fyra år sedan öppnade den första lågprissalongen och de hade ett pris på 110 kronor för en klippning, men det ställde inte till några problem då de endast tog emot män. Några kunder försvann, men det var inga problem förrän den andra och tredje salongen med samma prisbild öppnade, då märktes det verkligen att vi missade kunder. I dag finns det sju salonger med priser mellan 120 och 220 kronor, varav två riktar sig direkt till damkunder. Nu har det gått så långt att flera salonger tappat så mycket att det är ett stort problem.

Det som nästan fick mig att skratta i eländet var när pizza- bagaren som brukade baka pizza åt oss, helt plötsligt efter några månaders bortavaro kom tillbaka och öppnade en salong. Det stör mig också att en av dessa salonger som tar 200 kronor för en klippning nu blivit medlem i SFF, vilket gör att jag nu går ur. Har man inga kriterier alls för att få vara medlem där?
Skönt att få ur mig detta.” Anonym