Tillbaka

KEUNE HAIRCOSMETICS HAR FYLLT 90 ÅR!

Den 30e september firade det anrika holländska varumärket Keune sitt 90-års jubileum med ett grandiost event i Passenger Terminalen i Amsterdam med fler än 1500 närvarande gäster från hela världen. Temat för kvällen var ”Once Upon a Time…”, en saga med modern tappning som firade Keunes många innovationer och den färgrika historien bakom.

VDn Sir George Keune som har varit en del av företaget i 60 år gav ett känslofyllt tal och han ackompanjerades på scen av sin son, George M, Keune Jr samt den holländska skådespelerskan Lieke van Lexmond som gjorde ett toppenjobb som kvällens värdinna.
I samband med 90års firandet har Keunes ambition varit att uppfylla hårönskningar. Den holländska välgörenhetsorganisationen Hair Wishes donerar hår och peruker till barn under 19 år som har förlorat sitt hår pga sjukdom eller medicinska behandlingar, och under denna kväll fick dem motta otroliga 88,5 meter hår samt 30.000 euro från Keune. Ett flertal internationella gästartister framträdde.

Den italienska toppstylisten Alex Di Stefano visade upp sin fantastiska förmåga att använda sin speciella sax Ventaglio bl.a. genom att klippa med förbundna ögon. Den ryske hårmagikern och Keuneambassadören George Kot bjöd på en spektakulär show med dramatisk musik från The Phantom of the Opera. 5 modeller med artistisk state-of-the art avantgarde kreationer imponerade på publiken. Eventets höjdpunkt med tanke på publikovationerna.

Keunes Internationella Creative Artistic Director, Illham Mestour, visade en försmak av Trend Kollektionen för 2013 med temat ”Mellan Himmel och Jord” med sofistikerade hårstilar med många olika färgnyanser. Kvällen avslutades med ett spektakulärt uppträdande med några av hollands mest kända artister såsom The Voice finalisten Paul Turner som fick hela dansgolvet att fyllas på nolltid. Sist men inte minst var DJ Faja Laurens efterfest den avslutande touchen på ett fantastiskt 90-års firande av Keune Haircosmetics.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=dfilm74h8JI[/youtube]